Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
What is My Car Worth? Hedonic Price Analysis of the German Used Car Market
Doležalová, Radka ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Červinka, Michal (oponent)
Ocenění ojetých vozů, ovlivněných různými technickými atributy a informační asymetrií, je klíčovým zájmem všech agentů působících na automobilovém trhu. Tato práce se zaměřuje na analýzu hedonických cen a jejím cílem je určit zák- ladní a doplňkové atributy, které jsou klíčovými faktory tržní hodnoty ojetého automobilu. Analýza dále osvětluje vliv nových atributů (servisních záznamů, zamoření interiéru vozidla cigaretovým kouřem, faktoru prodejního kanálu v prostředí e-commerce a zeměpisného rozdělení Německa). Hedonická cenová analýza využívá jedinečný vzorek dat německého trhu ojetých vozů extraho- vaný z databáze e-commerce platformy AutoScout24, který obsahuje téměř 51 tisíc vozidel a 57 atributů. Výběr modelu je specifikován na základě ap- likace Bayesovského modelu průměrování. Výzkum prokázal složitost oceňování ojetého vozidla z hlediska vysokého počtu relevantních proměnných. Mezi ne- jzajímavější inovativní závěry patří skutečnost, že prodejní kanál nemá vliv na tržní hodnotu a že se objevují menší cenové rozdíly mezi dvěma německými regiony. Pozoruhodný je také významný effekt statutu předchozích majitelů, barvy karoserie a znečištění vozidla cigaretovým kouřem. Odhadovaná de- setiletá životnost vozidla ukazuje, že automobily mají kratší délku životnosti než je obecně předpokládáno....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.